ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
دانلود بررسی میزان هوش فرهنگی با هویت قومی چندگانه در جوانان قیمت: 50000 تومان ![]() چکیده : دررابطه با هوش فرهنگی و رابطه اش با هویت قومی دربین دانش آموزان سال دوم دبیرستان در دوشهر فردیس و هشتگرد بررسی شده است. بدین منظور تعداد 150 نفر از دانش آموزان سال دوم دبیرستان فاطمه الزهرا در شهر فردیس و دبیرستان شرافت در شهر هشتگرد به صورت خوشه ای انتخاب گردیدند.با توجه به اینکه ،این پژوهش به دلیل مقایسه ی بین دودبیرستان یک مطالعه علی-مقایسهای نیز می باشد.و آزمون های هوش فرهنگی انگ و همکاران و هویت قومی چند گانه فینی استفاده گردید و در پژوهش از روش حاضر برای تجزیه تحلیل داده ها از نرم افزار 19spss استفاده شده و از t مستقل و همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد. با توجه به مبانی نظری وپیشینه مطالعاتی نتایج حاصل از اجرای این آزمایش چند یافته اساسی را آشکار ساخت. 1-با توجه به بررسی آماری در دبیرستان های دو شهر هشتگرد و فردیس همبستگی ضعیفی در عامل راهبردی و هویت قومی وجود دارد. 2-با توجه به بررسی آماری در دبیرستان های دو شهر هشتگرد و فردیس همبستگی ضعیفی در عامل انگیزشی و هویت قومی وجود دارد. 3-با توجه به بررسی آماری در دبیرستان های دو شهر هشتگرد و فردیس همبستگی ضعیفی در عامل دانشی و هویت قومی وجود دارد. 4-با توجه به بررسی آماری در دبیرستان های دو شهر هشتگرد و فردیس همبستگی ضعیفی در عامل رفتاری و هویت قومی وجود دارد. 5-باتوجه به نتایج آماری در فصل چهارم بین هویت قومی و هوش فرهنگی دردانش آموزان دو شهر هشتگرد و فردیس رابطه ی معنادار وجود دارد اما از نوع ضعیف می باشد.
|